به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: مهندس سیفی رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان گفت: سفرکارت را باید به مردم شناساند تا آنها بتوانند استفاده بهینه از سفرکارت انجام دهند.
وی گفت:دارنده سفر کارت می تواند در ازای صورتحساب مربوط ، کلیه هزینه های مورد استفاده خود را بابت خدمات متنوع موجود در واحدهای گردشگری به جای پرداخت پول نقد از سفر کارت استفاده نماید و علاوه بر واحدهای اقامتی پذیرایی تعداد قابل توجهی از دیگر موسسات خدمات گردشگری و مسافرتی همانند شرکتهای هواپیمایی و نیز مراکز تفریحی ، رستورانها و نظایر آن در سبد خرید سفر کارت قرار خواهند گرفت.
بر اساس طراحی انجام شده ، سفر کارت قابلیت نقد شدن در دستگاههای خود پرداز (ATM) را نداشته و فقط توسط دستگاه های کارت خوان (POS) تعیین شده در محل های مورد نظر قابل استفاده می باشد.
وی افزود:تخفیف قابل توجهی،حتی در بعضی از موارد تا%50 به دارندگان این سفرکارتها ارائه می شود ، گفت : دستگاه های کارت خوان در 1300 مرکز خدمات گردشگری کشور اعم از تفریحی ، ‌رفاهی و موسسات حمل و نقل نصب شده است. وي خاطرنشان كرد: شاغلان سازمان ها در هر سطح و رديف مي‌توانند در این طرح مشاركت كرده و از امتياز مربوطه سفركارت برخوردار شوند.
سیفی در ادامه گفت:سفر کارتهای صادره تا 2 سال پس از تاریخ صدور دارای اعتبار می‌باشند. شارژ موجود در سفرکارت ملی همانند سایر کارت‌های بانکی، با پایان اعتبار معتبر بوده و سوخت نمی‌گردد. سفر کارت همانند تمامی کارت های بانکی ، قابلیت شارژ و تجدید اعتبار در دفعات مکرر را در طول مدت اعتبار خود خواهد داشت. سفرکارت ملی دارای محدودیت در سقف میزان شارژ ریالی نمی‌باشد.
دارندگان سفرکارت ملی می‌توانند با مراجعه به شعب بانک سپه و از طریق پایانه فروش(POS) موجود در داخل شعب نسبت به کنترل موجودی و حتی واریز وجه جهت افزایش شارژ موجود در کارت اقدام نمایند. قابل ذکر است که در حال حاضر دستگاه‌های خودپرداز موجود در سطح کشور قابلیت شناخت و سرویس‌دهی به سفرکارت ملی را ندارند.
ضمنا در استان یزد 14هتل،7دفتر خدمات مسافرتی 2مجتمع خدماتی رفاهی و11رستوران تحت پوشش سفر کارت ملی فعالیت دارند
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا